Lizard, choć może jawić się jako pismo typowo rockowe, nie jest ściśle związany z głównym “strumieniem” tego gatunku. Na łamach magazynu dużo miejsca poświęcane jest nurtowi rocka progresywnego (stale popularnego w muzyce od lat 70.), rocka psychodelicznego (przeżywającego w ostatnim czasie ogromny renesans, także w Polsce). Lizard zajmuje się także jazzem i jazz-rockiem, bluesem, muzyką elektroniczną, a nawet soul-funkiem.
Na okładce zapatrzony w gitarę Jimmy Page, jeden z liderów grupy Led Zeppelin, który to zespół, a konkretnie jego najwcześniejsze poczynania, są głównym tematem numeru. Inni rockowi weterani, którzy również stanowią ważną część tego wydania, to Deep Purple i ich wybuchowy, koncertowy album “Made in Japan”, Elton John i jego arcydzieło - LP “Goodbye Yellow Brick Road” oraz rodzima Budka Suflera i opis jej poczynań na polu prog-rocka. Przepytujemy o karierę Stana Borysa, rozmawiamy z basistą wielce popularnego w Polsce zespołu Camel - Colinem Bassem. Przyglądamy się także twórczości młodych, świetnie rokujących muzyków - Natalii Sikorze i jej hard-rockowemu BWB Experience, Tomaszowi Organkowi, który zadebiutował w maju świetnym, solowym albumem “Głupi”, wybitnej gitarzystce jazzowej - Mary Halvorson oraz brytyjskiemu wokaliście, który ma szansę być następcą gwiazd pokroju Johna Lennona czy Boba Dylana - Pete’owi Molinari. Nie zabrakło także miejsca na odrobinę awangardy, w postaci biografii poprzedzającej grupę Kraftwerk formacji Organisation (będącej jednocześnie świetnym esejem opisującym niemiecką muzykę ery Woodstocku) oraz CD z nagraniami od polskiej wytwórni For Tune, będącej esencją tego, co dzieje się na współczesnej scenie związanej z awangardą, improwizacją oraz jazzem.
Magazyn Lizard ukazuje się jako kwartalnik, jego stała cena to 15zł. Można zakupić go w sieci Empik, w sklepach Takt24 i Rock-Serwis, na stronie pisma lub przez Allegro. Wydawcą magazynu jest Audio Cave, dystrybutor i wydawca audiofilskich sprzętów oraz płyt winylowych.
Więcej na:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz